تصویر
۷۰۰ میلیارد تومان به پروژه های نیمه تمام ورزش دانش آموزی کشور اختصاص یافت
19 اردیبهشت 1401 - 9:01
3
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزش دانش آموزی کشور اختصاص یافت.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزش دانش آموزی کشور اختصاص یافت.

« صادق ستاری فرد» در حاشیه بازدید از طرح های نیمه تمام استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت : اکنون ۵۲۷ پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که از مجموع این پروژه ها
۳۰۰ مورد آنها استخر شنا هستند.
وی بیان داشت: سازمان نوسازی مدارس متولی تکمیل این پروژه هاست که با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در تکمیل پروژه های نیمه تمام همکاری دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تکمیل پروژه های ورزشی شادابی و سلامت را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد،خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی نقش موثری در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده هایشان دارد.
ستاری فرد در ادامه به پیشقدم بودن آموزش و پرورش در طرح آزادسازی اماکن ورزشی پرداخت و یادآورشد: این طرح تاکنون در ۲۱ استان اجرا شده و تا پایان سال در کشور عملیاتی می شود.
وی تصریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه، مبتنی بر سیاست مردمی دولت سیزدهم و بر اساس «مردمی سازی» و «مردم محوری» دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: درگام اول از مجموع پنج هزار اماکن ورزشی در کشور، تعداد هزار واحد از این اماکن به صورت رایگان، در اختیار خانواده‌ها و فرزندانشان قرار گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در قالب این طرح اماکن متعلق به آموزش و پرورش، در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌ها است و در تابستان نیز در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و شادابی آنان در محله های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی نیز ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی پیش بینی شده است که تا پایان سال حداقل یک هزار فضای دیگر نیز به آن افزوده می شود.
ستاری فرد یادآورشد: مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ارتباط خانواده با شبکه یادگیری و زیرساخت‌های ورزشی برقرار شود؛ بنابراین برای تحقق عدالت ورزشی و ایجاد فرصت برای همه، ورزش و امر تربیت بدنی به صورت رایگان براساس اصل مهم قانون اساسی در اختیار است.
وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت ۱۵ هزار کانون ورزشی باید بتوانیم به ارتقای سلامت جسمی دانش‌آموزان کمک کنیم.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.