تصویر
۸۷ چاپخانه دارای مجوز در البرز فعال هستند
22 آذر 1401 - 14:58
شناسه : 393245
2
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نهمین جشنواره صنعت چاپ البرز، گفت: هر سال این چنین مراسمی را تحت عنوان آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ برگزار می کنیم که دلیل آن اهمیت و جایگاه این صنعت است که به طور مستقیم و غیرمستقیم با خیلی از صنایع ارتباط دارد.

سرپرست معاونت و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نهمین جشنواره صنعت چاپ البرز، گفت: هر سال این چنین مراسمی را تحت عنوان آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ برگزار می کنیم که دلیل آن اهمیت و جایگاه این صنعت است که به طور مستقیم و غیرمستقیم با خیلی از صنایع ارتباط دارد.

علی نوروزی، به اهمیت صنعت چاپ و قرارگرفتن آن در رتبه سه تا پنج صنعت های برتر دنیا اشاره کرد و افزود: شاید بگویند در دنیای امروز دیجیتالی از اهمیت صنعت چاپ کاسته شده ولی روزبه‌روز علیرغم مشکلاتی که در بعضی از بخش های این صنعت به وجود آمده همچنان به جایگاه این صنعت در دنیای مدرن افزوده می شود زیرا نقش بی بدیلی در تمام حوزه ها دارد و می طلبد ما مسوولان برای ارتقا و رشد این صنعت در کشور تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۸۷ چاپخانه در استان البرز فعال هستند که از این تعداد ۶۵ چاپخانه در ، ۹ چاپخانه در ساوجبلاغ، ۶ چاپخانه در اشتهارد و دو چاپخانه نیز تا در شهرستان فعال هستند.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی چاپخانه در شهرک های صنعتی فعالیت می کنند که جزو آمار رسمی اتحادیه و ما محسوب نمی شوند و در حال مذاکره با آن ها هستیم که کار ثبت نام و عضویت آن ها در سامانه چاپ را انجام دهیم تا هم ما بتوانیم از خدمات آن ها بهره مند شویم و نظارت بیشتری بر آن ها داشته باشیم و هم آن ها به خانواده صنعت چاپ در البرز بپیوندند.
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای ا، اضافه کرد: واحدهای چاپی دیگری نیز به دلیل اینکه شرایط لازم را ندارند با عناوینی همچون دفاتر خدمات فنی به صورت مجاز فعال هستند که سعی در ساماندهی آن ها داریم.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.