تصویر
۹۶ درصد از اراضی ملی در البرز سند دار شد
13 اسفند 1401 - 16:50
شناسه : 471164
1
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۹۶ درصد از اراضی ملی این استان سند دار شده است .

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۹۶ درصد از اراضی ملی این استان سند دار شده است .

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب ندرلی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته افزود: سند دار شدن این اراضی به معنای قطع دست متجاوزان به اراضی ملی است.
وی گفت: همچنین امسال بیش از ۱۲۳ هکتار از اراضی ملی استان البرز توسط یگان منابع طبیعی حفاظت شد .
این مسوول بیان کرد: امروز ارگانها و نهادها نیز در عرصه های همراهی برای حفاظت از عرصه ها از خطرات زیست محیطی وارد شده اند.
وی افزود: همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری البرز با هدف جلوگیری از فرسایش خاک اختصاص یافته است .
این مسوول گفت: در هفته درختکاری نیز یک گروه جهادی ۳۱۳ درخت را به یاد ۳۱۳ یار امام زمان عج الله کاشت خواهد داشت .
ندرلی اظهار کرد: یک خیر در ساوجبلاغ نذرآبخیزداری داشته بنابراین با توجه به اهمیت موضوع باید کمیسیون های امور شهری و روستایی دراین موضوع اجازه ندهند که تغییرکاربری ها به راحتی انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از منابع طبیعی در قرآن کریم یادآورشد: آب و خاک از چالش های مهم جهانی در بخش محیط زیست است .
وی گفت: یکی از راهکارهای مهم دراین زمینه کاشت درخت است که عزم همگانی را می طلبد و رهبرمعظم انقلاب نیز براین امر تاکید دارند که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود .
استان البرز ۵۱۲ هزار هکتار وسعت دارد که از ۴۳۰ هکتار عرصه های ملی آن ۳۷۰ هزار هکتار را عرصه های مرتعی تشکیل می دهند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.