تصویر
۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی البرز زیر پوشش شبکه گاز شهری قرار دارد
08 بهمن 1401 - 9:11
2
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: اکنون ۹۹ درصد از جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان با نگاه ویژه نظام اسلامی زیر پوشش شبکه گاز شهری قرار دارد و بهار سال آینده سبزینگی البرز را جشن خواهیم گرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: اکنون ۹۹ درصد از جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان با نگاه ویژه نظام اسلامی زیر پوشش شبکه گاز شهری قرار دارد و بهار سال آینده سبزینگی البرز را جشن خواهیم گرفت.

سید رضا غفاریان در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: از مجموع ۱۸ شهر استان البرز ۱۷ شهر و از مجموع ۳۰۰ روستا، تعداد ۱۷۰ روستا دارای شبکه گاز طبیعی هستند که فقط شهر کوچک آسارا و ۱۳۰ روستا باقی مانده است که تا بهار سال آینده شبکه گازرسانی استان در این مناطق تکمیل و بهره برداری می شود.
وی یادآور شد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۱ هزار خانوار کشور زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار داشتند اما با همت دولت مردان نظام اسلامی اکنون این جمعیت به ۲۳ میلیون خانوار رسیده است.
وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی که دائم می گویند نعمت های جمهوری اسلامی چه شد و برای شما چه کار کرده؟ از اول دولت ستم شاهی تا پایان آن که دلار قیمتی نداشت چه اتفاقاتی در این کشور نفتی افتاد؟ ولی در این ۴۳ سال با همه دشمنی ها و تحریم ها کشور رشد یافته که تامین انرژی مورد نیاز مردم نمونه خدمت‌رسانی های انقلاب اسلامی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه در هزینه مالی حوزه گازرسانی محدودیتی نداریم گفت: امسال شرکت گاز استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه های کشوری تخصیص گرفتیم تا عقب ماندگی جبران یابد.
وی روستاهای اجرای طرح گازرسانی را در محدوده جاده کرج _چالوس، بالا و پایین سد امیرکبیر و بالا طالقان عنوان کرد و افزود: این مناطق سردسیر هستند به طوری که در فصل زمستان بارش برف بسیار زیاد بوده و حتی گاهی به منفی ۲۰ درجه می رسد ولی بر اساس یک تصمیم سازمانی شعاری را با عنوان ((سال به یاد ماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها)) انتخاب کردیم.
غفاریان تصریح کرد: برای تحقق این شعار تصمیم گرفتیم پیمانکارهای متعددی را به این مناطق گسیل کنیم به طوری که بیش از ۱۶ پیمانکار تجهیز و اقلام مورد نیاز کاری آنها را خریداری کردیم تا در تغییرات نرخ ارز دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه هر کدام از پیمانکارها نیز چند گروه کاری دارند گفت: از لحاظ تجهیزات مکانیکی و ماشین های سنگین در استان کم داشتیم، که بیش از ۱۰۰ دستگاه بیل مکانیکی و لودر و بلدوزر از استانهای جنوبی آمدند و به روستاهای صعب العبور و کوهستان‌های برفگیر البرز رفتند، به طوری که کار در گردنه عسلک که بیش از ۴ تا ۵ ماه امکان تردد در آن وجود ندارد به خوبی پیشرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز افزود: کار گازرسانی در محدوده جاده کرج_ چالوس به رغم شرایط ترافیکی سنگین این محور با حمایت استاندار در روزهای پرتردد به صورت جهادی انجام شد.
غفاریان خاطرنشان کرد: به رغم اینکه تمام پیمان های گازرسانی ۱۸ ماهه است و پیمانکاران تا پایان شهریور سال آینده فرصت اتمام پروژه را دارند، ولی در مدت کمتر از ۱۵ ماه و تا اواسط بهار ۱۴۰۲ شبکه گاز استان البرز ۱۰۰درصدی خواهد شد و تمام مناطق این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.